خواص عنبر نسا

Admin
بهمن ۱۳, ۱۳۹۹

خواص عنبر نسا چیست این پرسشی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. خواص عنبر نسا  در طب سنتی و گیاهان دارویی بسیار زیاد است. 

ابن‌سینا دود عنبر‌ نسارا را برای بیماریهای مختلفی تجویز می‌کرده است؛ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر‌نسارا با استفاده از روش “کروماتوگرافی” از یکدیگر جدا و تأیید شد که عنبر نسارا خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریال (ضدباکتریایی)، ضدقارچ و ضدالتهابی و خواص ضدمیکروبی دارد!

خواص عنبر نسا چیست :

خواص عنبر نسا در درمان خون دماغ:

برای رفع خون دماغ مخلوط عنبر نسارا و سرکه را روی پیشانی ضماد نمایید.

خواص عنبر نسا  برای درمان صرع:

برای درمان صرع ، عصاره خشک عنبر نسارا را با سرکه مخلوط کرده و دود آن را استنشاق نمایید و یا از آب عنبر نسارای تازه به عنوان قطره بینی استفاده نمایید.

 عنبر نسا برای متوقف کردن خونریزی:

برای متوقف کردن خونریزی انواع زخم های تازه و بهبودی آنها پودر عنبر نسارا را بر روی زخم بپاشید.

خواص عنبر نسا برای درمان بواسیر:

برای درمان و و کاهش عوارض بواسیر دود عنبرنسارا بسیار مناسب است.

عنبر نسار و زخم دهانه رحم:

استفاده از عنبر نسارا در درمان زخم دهانه رحم کاربرد موثری دارد. بدین منظور جهت استفاده از عنبر نسا و درمان زخم دهانه رحم ۲ الی ۳ عدد عنبر نسا را با مقداری خاک شیر و اسپند، روی کمی ذغال گداخته بریزید و سپس یک گلدان سفالی که در انتها سوراخ است را بر روی زغال‌ها بگذارید تا دود ناشی از سوختن این ترکیبات از سوراخ گلدان خارج شود. اکنون جهت بخور دادن رحم خود لباس زیر خود را در بیاورید و دامن بلندی بپوشید و سپس به حالت نیم خیز بر روی سوراخ گلدان قرار گیرید و رحم خود را بدین وسیله بخور دهید. انجام این عمل در ۲ روز قبل و بعد از پریود بهترین راه شناخته شده و اثر بخش درمان عفونت‌های واژینال و زخم‌های رحمی است.

عوارض عنبر نسا:

استنشاق دود عنبر نسارا ممکن است باعث عوارض ریوی شود. در طب سنتی توصیه میشود برای درمان عفونت سینوس ها با دود عنبر نسارا، دود را فقط به فضای بینی و سینوس ها راه دهید. دود ناشی از عنبرنسا‌را باید دود ملایمی باشد، زیرا دود زیاد در محیط بسته، موجب ورود دود به ریه شده و آسیب جدی به ریه وارد می‌کند. دود دادن زیاد عنبرنسا‌را موجب ایجاد سرطان خواهد شد، بنابراین نباید افراد در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

سایر مقالات  مرتبط :

خواص تخم شربتی ، خواص خاکشیر ناشتا  ، خواص تخم کتان ، خواص بارهنگ در طب سنتی .